Långhelg

Idag var det studiedag vilket betyder att jag haft långhelg. Det var väldigt skönt med andra ord! Jag har faktiskt hunnit med mycket, shopping, häng med kompisar, bio, träning, plugg, inspark och slappande. Imorgon är dock skola som gäller. Tillbaka till vardagen!
 

Wanties

 
.
 
Detta skulle jag inte tacka nej till nu i höst. Enkla plagg och accesoarer som piffar upp en hel outfit. Jag älskar Acne halsduken. Den verkar vara så mjuk och bekväm. Måste kolla om de finns på stan så jag kan prova en i sånnafall! 

New York, I miss you!

 
new york
 
Inatt drömde jag om att jag var i New York igen. När jag sedan vaknade imorse saknade jag staden så sjukt mycket. Jag vill tillbaka! Jag har bestämt mig, så fort jag fyller arton så vill jag åka på en språkkurs över sommaren. Fatta vilken dröm! Lära sig språket och samtidigt njuta och leva New York livet. Can´t wait!

Autumn is here

Då har ännu en skolvecka flugit förbi. Den här veckan har varit väldigt intensiv. I måndags skrev jag mitt första riktiga prov i gymnasiet och med det följde mängder med inlämningar, läxor och förhör. Men nu är det över och det har äntligen lugnat ner sig vilket är underbart. Nu väntar en långhelg med plugg, softande, bio, inspark, träning och så vidare.
 

Sanningar om mig

Foto:Jag
 
-När jag är flummig har jag jättesvårt för att sluta skratta och jag skrattar dessutom åt minsta lilla sak.
 
-När jag är nervös så fryser jag extremt mycket.
 
-Jag har i princip alltid kalla händer.
 
-Jag lyssnar i stort sett alltid på en podcast innan jag går och lägger mig.
 
-Jag har slutat på simning.
 
-Jag hatar att behöva prestera under tidspress. Det är bland det värsta som finns att göra i skolväg.
 
-Om jag tycker att en text är tråkig så tycker jag att det är jobbigt att ta in vad som står i den.
 
-Jag åker buss till skolan nästan varje dag nu sedan jag började på gymnasiet, jag har aldrig behövt göra det förut.
 
-Jag läste ut typ 13-15 böcker i somras. Älskar att läsa, men böckerna måste vara bra!
 
 
 

Plugghelg deluxe

 
Det har varit dåligt med uppdateringen den här veckan men det beror på att det har varit extremt mycket i skolan. Jag förstår att vi måste ha läxor, prov och check ups men ibland blir det absurt när allt kommer på samma gång. Vissa veckor har man inget alls medan man andra veckor sitter med plugg upp över öronen.Men jag antar att det är det man får ta. Helgen har iallafall varit en riktigt plugghelg och jag har inte riktigt haft tid för annat. Förhoppningsvis blir det mindre att göra nästa helg då det är långhelg! 
 

Senaste nytt

 
  
 
 
1) Igår när jag väntade på bussen uppenbarade sig världens fototillfälle. Som tur hade jag iPhonen till hands och tillslut blev det en riktigt bra bild, återkommer med en större version. 
2) Jag och världens bästa Sara hade kul på Gränby med Aja förra fredagen.
3) På min bildlektion kände jag för att vara kreativ när vi skulle blanda ihop en speciellt färg. 
4) De senaste dagarna har varit väldigt dimmiga.
5) Månen gör sig cool på bild.
6) Min mormor kunde inte hitta sina glasögon, jag gjorde det åt henne. De låg i diskmaskinen! 

Sommar

I somras var vi bilade runt i Bosnien/Kroatien i 10 dagar. Ett av stoppen var staden Tuzla som ligger i Bosnien. När vi var där var vi och solade och badade vid en konstgjord sjö. Det var så sjukt mycket folk där (som man ser på bilden) och det var typ 42 grader varmt den dagen. Helt sjukt, men det var ändå häftigt att se så många människor bada på ett och samma ställe. Det roligaste av allt var att det verkligen var rent överallt med tanke på antalet besökare, det var ett stort plus!

Thursday morning

 När det gäller Uppsala så underskattar jag staden väldigt ofta då jag vistas här varje dag. Även fast staden är väldigt liten så är den ändå fin. Titta bara på bilden! 

Sunny wednesday

Bilden är tagen med min iPhone kamera igår, det var hemskt ute på morgonen.
 
Jag har varit väldigt frånvarande här i bloggen men nu blir det andra bullar. Jag har nu i dagarna gått och blivit sjuk och därmed varit extremt seg i huvudet. Med andra ord, inte alls roligt! Nu är jag klarare i huvudet men nu hostar jag som aldrig förr, jag kan inte ens prata ibland för att jag hostar så mycket. BLÄ! Jag hoppas innerligt på att det blir bättre snart så jag kan få träna.
 

A comfy outfit

 
cc
 
cc by aminaamme featuring a purple t shirt

Soliga söndag

Foto:Jag
 
Igår planerade jag hur min söndag skulle se ut. Jag skulle vakna hyffsat tidigt, dra iväg på ett spinningpass och sedan plugga det jag har kvar att plugga. Allt det ändrades när jag vaknade tjugo i sex med täppt näsa och ond hals. Jag avbokade spinningpasset och fortsatte sova fram till halv tio. Jag blir så sjukt irriterad över att jag inte kan träna idag då jag är sjukt taggad på det. Men jag får hoppas på att jag mår bättre imorgon så att jag kan göra det då istället. Jag har iallafall gjort klart det mesta i läxväg och är i stort sett fri att göra vad jag vill nu. Kramis!
 

Thomas Sabo

 
 
När jag fyllde år i början av sommaren fick jag denhär godingen i födelsedagspresent. Ett Thomas Sabo armband + tre berlocker som är så grymt söta. Nu gäller det att samla på sig söta berlocker som man kan byta mellan och skapa ett gulligt personligt armband. Det bästa med armbandet är att man kan använda det varje dag om man vill för det är så enkelt men ändå snyggt. Sedan kan man också kombinera det med en klocka eller ex. ett stelt armband. 
 
 

New in!

 
När jag och Sara gick runt på stan för någon dag sedan fick jag faktiskt med mig två söta blusar (de ville inte riktigt fastna på bild dock) hem fast jag inte planerat att köpa någonting alls. Med andra ord var det inte så roligt för plånboken men jag blev glad iallafall. Båda två passar till jeans och kjolar både på hösten, våren och sommaren. Jag är så nöjd!
 
 

Friday I am in love

Foto:Jag
 
Då är det äntligen dags för helg! Dagen har som vanligt spenderats i skolan och jag måste säga att det var extremt utdragen och lång. Efter skolan dunkade huvudet, magen kurrade och humöret var allt utom på topp. Men en tallrik soppa och en alvedon senare så blev livet lite ljusare. Jag bestämde mig då för att bocka av lite engelskaplugg så jag läste några kaptiel i boken. Det känns så grymt skönt att ha det klart. Nu är det sängen som gäller! Puss
 

Långa dagar liknar år

Foto:jag
 
Nu sittrer jag helt utslagen på soffan efter en lång, men ändå chill dag. Började skolan tidigt och hade två lektioner. Efter det slutade jag och drog då iväg på ett spinningpass. På eftermiddagen hade jag utvecklingssamtal och efter det hemspråk till kl 19. Jag var hemma runt åtta med en grov huvudvärk som om jag inte haft nog redan. Så typiskt! Försökte mig på några läxor men jag gjorde bara klart det nödvändigaste. Jag är för trött för allt annat. Jag ska se till att lägga mig i tid ikväll för jag behöver verkligen vila ut.

When you feel like wearing nothing

 
chill
 
chill by aminaamme featuring Hollister Co.

Tragiskt...

 
 
Igår när jag var och handlade med mamma köpte jag med mig Vecko Revyn. När jag läste igenom den tidigare idag fastande jag på en artikel som handlade om mobbing och att det finns så otroligt många ungdomar som tar livet av sig p.g.a. att andra människor är så grovt taskiga. Vid sidan om den större artikeln läste jag "notisen" som ni ser ovan. Jag blev minst sagt chockad! För det första så är nätmobbing bland det värsta som finns, så fegt!!! Det som fick mig att bokstavligt talat tappa hakan var att en MAMMA var en av mobbarna i dethär fallet?! Hur kan man som mamma vilja skada någon annans barn!? Hur kan någon överhuvudtaget mobba någon så grovt att personen i fråga tar livet av sig? Hur kan man önska någon annan döden eller ett liv som liknar ett helvete?! Det är så lågt att mobbas så att det finns inte, och det värsta av allt är att det ofta beror på avundsjuka eller dåligt självförtroende. Hur kan man vilja trycka ner någon när man själv mår dåligt och vet hur förjävligt det känns?! Alla mobbare borde skämmas! 
 

Skolfotografering

Detta var alltså det jag hade på mig på skolfotogaferingen. Väldigt enkelt men sjukt snyggt!

Kofta-odd Molly
Jeans- zara
Loafers-marbella


Helgen

Helgen har som vanligt rusat förbi. Trots det har jag ändå hunnit med ganska mycket. Jag har jobbat, tränat, varit på stan, pluggat och umgåtts med familjen. Med andra ord har jag inte haft en enformig helg vilket alltid är skönt!


RSS 2.0