Long time, no see

 
Både igår och i förrgår så tittade solen fram för första gången på väldigt länge. Jag passade på att fylla på D-vitamin depåerna genom att gå promenader i solen båda dagarna. I måndags gick jag och brorsan runt i området och vårkänslorna var extrema. Vi omgavs av gröna fält vilket gjorde att varken våren eller sommaren kändes långt borta. Idag fick jag mig dock en rejäl reality check när vädret återgick till grått och deprimerande, det är trots allt en bit kvar innan våren och sommaren är här. Tills dess får jag väl leva på härliga vår och sommar fantasier.
 

Bekännelser

 
Det första jag gör när jag kommer hem från skolan är att jag byter om till myskläder.
 
Jag dricker alltid te på morgonen och på kvällen, dessutom håller jag mig till karamell och vanilj te
 
När jag inte vet vad jag ska ha på mig kör jag alltid på svart från topp till tå.
 
Jag har väldigt svårt för att somna på flygplan, när jag flög från Washington till Amsterdam mitt i natten sov jag inte en blund, jag läste non stop
 
En träningsform jag älskar är spinning.
 
Jag äter smoothie i stort sett varje dag, jag har blivit beroende.
 
Serien jag följer för tillället är Gossip Girl, är fast!
 
 

När sommaren kommer

 
New York City Girl
 
 

Valentines day

 
Igår var det som vi alla vet alla hjärtans dag. Eftersom det var fredag så gick jag i skolan som vanligt, på eftermiddagen drog jag mig hemmåt med Alexandra. Vi snackade hela kvällen och hon sov kvar hos mig. Alltid lika kul! Vi vaknade upp ovanligt tidigt och snackade lite till. Senare på förmiddagen drog jag mig ner på stan med några härliga pinglor för shopping. Till min stora förvåning så fick jag faktiskt med mig en del hem!
 

Ny vecka, nya tag!

 
Då var det dags för ännu en ny vecka, dessutom så är det veckan innan sportlovet. Jag har fullt upp veckan till ära, inlämningsuppgifter och tvp prov står på schemat, gud vad jag längtar till fredag!
 

Varför ska man alltid förstöra allting

En bild på Espresso House fantastisk goda sallad!
 
Jag ska strax dra mig iväg mot bussen men tänkte att jag skulle slänga upp ett inlägg först. Idag är det Tisdag vilket betyder lång dag i skolan. Jag går egentligen till klockan sju, men min sista lektion är inställd så jag slipper hemspråket idag. Som vanligt ska jag hem och plugga efter skolan, matteprovet närmar sig och det gäller att lära sig så mycket som möjligt. Men om en dryg vecka när lovet är bara någon dag bort så är jag äntligen fri från den. Det ska bli så himla skönt! 
 

Keep calm, it will be over sooner than you think

 
Man hinner knappt blinka innan helgen är över. Imorgon är det back to reality som gäller. Jag har dock inte legat på latsidan under helgen så det blir nog ingen större skillnad ändå.
Jag började dagen med att plugga vilket jag i stort sett gjorde fram tills det var dags att handla mat på Gränby. Sedan drog jag mig till gymmet där jag bestämde mig för att springa milen eftersom jag var själv. Det gick galant, och dessutom 7 minuter snabbare än sist. Så det är inget att klaga på!
 

När snön smälter

 
blue jacket
 
 

Lördag!



Nu har jag bestämt mig för att ta tag i bloggandet igen. Jag känner att jag kommer ångra mig om jag slutar, det kommer trots allt vara riktigt kul att kunna gå tillbaka och läsa om vad jag gjorde under det här året.
 
Igår kväll firade jag och ett härligt gäng tjejer Tove som fyllde 17 år i fredags. Det var en riktigt härlig tjejkväll som var mer än behövlig. Vänner, det är viktiga grejer det!

RSS 2.0