När krafterna inte räcker till

 
Idag är det självaste julafton. Eftersom jag inte firar jul så ska jag börja dagen med ett svettigt spinningpass och sedan ska jag bara se vad dagen har att bjuda på. Vi ska antagligen klä granen, jag ska röja undan lite plugg och sedan bara hänga med familjen och min söta moster som är på besök. Idag är det en sådan dag då jag bara kolllar tillbaka på förra året och längtar tillbaka till New York och USA! Det är så mycket skönare att fly landet på jullovet, det verkar vara det enda sättet att koppla av på, iallafall på riktigt. 
 

Mitt 2013

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja det gjorde jag såklart. Som exempel så började jag på Gymnasiet vilket var något helt nytt.
 
Hur har ditt 2013 varit? Det har varit väldigt bra faktiskt. Bättre än förväntat!

Tror du att år 2014 kommer blir bättre? Som det ser ut nu ser det ljust ut, det kan bli grymt. Men man vet aldrig, jag kommer inte ha för höga förhoppningar.
 
Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma? 12 juni, 19 augusti

Vad är din största framgång 2013?  Att jag klarade av det jag trodde skulle vara omöjligt samt att jag lyckats utveckla min engelska.

Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och mat 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Min familj och mina vänner

Vem har du umgåts med mest? Oj, Tove, Sara, Moa, Aja och Alexandra tror jag

Bästa minnet från 2013? Jag har många, men USA i början av året, första dagen på gymnasiet och alla underbara flummstunder med mina vänner.

Har du haft ett förhållande under 2013? Nej

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014? Mer fritid 

Vad önskar du att du gjort mer? Levt livet lite mer och inte oroat mig över allt möjligt i onödan.

Vad vill du säga till dig själv inför 2014: Jag ska fortsätta kämpa i skolan, men ändå ta det lugnt och lita på mina kunskaper. Skiter det sig, då får det göra det eftersom jag alltid gör mitt bästa. Sedan vill jag att jag ska umgås med mina vänner mer eftersom de är väldigt viktiga i livet!

All black

 
All black
 
Nu när vädret är såpass deprimerande som det faktiskt är så kan jag inte låta bli att vilja klä mig i bara svart. Jag skulle absolut inte tacka nej till att bära en outfit som liknar den ovan. 

Äntligen jullov!



Nu, äntligen finns det tid till att pusta ut. Även om jag har en del plugg att ta tag i under lovet så ska jag ta denhär helgen till att bara ta det lugnt, för det behöver jag verkligen! Igår börjades dagen i skolan där alla ettor samlades i aulan och lyssnade till sång och tal. Därefter fikade klassen, betygen delades ut och sedan var vi fria. Då drog jag mig mot stan med några vänner där jag tillbringe resten av dagen. På kvällen gick jag på bio med mina underbara tjejer, så det var minst sagt en fullspäckad dag. Men det var så otroligt skönt att inte behöva tänka på skolan!

Att utvecklas

 
Om några dagar har jag klarat av en sjättedel av min gymnasietid. Fy, vad tiden går fort. Det är i vissa lägen skönt, men att bara se tiden rinna ifrån mig är väldigt jobbigt i vissa lägen. 24 timmar om dygnet räcker inte alltid till när livet rullar på i maxfart.
Efter fyra månader på gymnasiet kan jag inte låta bli att titta tillbaka och förundras över hur mycket jag utvecklats! Jag har gått och blivit mer självsäker och dessutom har jag klarat utmaningen som i början av terminen kändes helt omöjlig. Jag har bevisat för mig själv att jag visst klarar av att ha all undervisning på engelska och framför allt att jag klarar det mesta, bara viljan finns där. Det värsta är att det gör så ont att alla runtomkring mig inte upplevt detta! Därför är jag så otroligt tacksam över att min klass är bättre än i högstadiet och framför allt att jag omges av mer positiv energi än förut. Allt som för några månader sedan kändes så främmande och jobbigt är nu hur naturligt som helst. Det jag kommit fram till är att allt helt enkelt blir vad man själv gör det till. Jag har försökt vara så öppen som jag bara kunnat, och det har lönat sig för jag har det kul.

Lucia


Då var det äntligen fredag igen, dessutom fredag den trettonde. Jullovet närmar sig med stormsteg och jag har inte varit såhär utmattad på länge. Nu för tiden är det jobbigt att tugga på ett tuggummi, hemst men sant. Det är några dagar kvar med plugg och sedan ska jag se till att bara koppla av, för det är jag minsann värd! 

Äntligen helg

Äntligen helg! Pjuh, veckodagarna är intensiva trots att plugghögen minskar drastiskt. Hjärnan har börjat ställa in sig på lov trots att jag har både prov och annat plugg kvar. Jag antar att det är kroppens sätt att säga ifrån. Därför har jag under de senaste dagarna tillbringat den tid jag haft över med mina fina vänner. Igår trotsade Moa och Sara stormen Sven och vi hade en riktigt trevlig kväll, det var länge sedan jag skrattade så mycket som igårkväll! Idag drog jag ner till stan när jag var klar med plugget, jag fick med mig en jättefin kofta hem, men fy helvete vad kallt det var ute. Hela kroppen domnade av trots att det "bara" var minus tio grader ute. Jag har därför bestämt mig för att jag HATAR vintern. Det finns nog inget som gör så ont som att frysa. Usch.
 
 

Det konstanta mörkret

 
Nu äntligen efter flera veckors mörker har solen börjat titta fram och jag känner hur jag automatiskt mår 100 gånger bättre. D-vitamin är vad vi som bor i Sverige behöver! Idag är det måndag, nu vecka, förvånandsvärt lugnt i skolan. Förhoppningsvis rullar den på snabbt så att det blir helg snart igen. 
 

Bokeh

 
Något jag älskar med december är alla söta granar som dyker upp vart man än vänder sig. Det är gulligt och dessutom riktigt mysigt. Förhoppningsvis så ska vi inom några veckor pynta våran gran hemma, om vi inte åker någonstans så ska jag försöka övertala mamma att skaffa en riktig gran dethär året. Det känns liksom mer verkligt och dessutom luktar det såå gott. 
 

Om det är något jag saknar så är det New York

1:a december är här, snart har ett helt gått år sedan jag befann mig i världens bästa stad och njöt av varje sekund. Ta mig tillbaka!
 
Idag börjar en ny månad som förhoppningsvis kommer bli bättre än november. Det kommer bli mindre plugg, mindre stress, mer tid och vänner och framför allt mer glädje. 
 

RSS 2.0