There is nothing in this world I would not do

 
Gårdagen spenderades i Stockholm med min kära kusin. Vi gick runt och kollade i affärer, fikade, pratade o.s.v. Vi hade även tur med vädret eftersom regnet vräkte ner i Uppsala medan det inte alls regnade i Stockholm. Under kvällen när jag kom hem tog jag det bara lugnt och läste ut min svenska bok. Idag ska jag hugga tänderna i en labbrapport som måste skrivas, texter jag måste läsa samt frågor som måste besvaras.
Ha nu en fin dag, kram!
 

Höstlov

 
Idag är det den första officiella lovdagen. Den ska jag spendera med en härlig pingla vid namn Alexandra. Det ska bli riktigt trevligt att umgås med henne och förhoppningsvis även riva av ett träningspass tillsammans. 
Helgen har varit riktigt härlig, jag har inte haft något att plugga förutom att jag läst lite. Så skönt! Igår var jag med min kära vän Tove på stan, gud vad jag saknar alla mina vänner nu när vi inte träffas lika ofta. 
Ha en fin dag, kram!

Shoppingen från Stockholm

Det jag fick med mig hem från Stockholm var en enkel men ändå snygg t-shirt från Gina Tricot som är perfekt när man inte vet vad man ska ha på sig. Dessutom köpte jag äntligen en pälsjacka som jag velat ha jättelänge. Den kommer bli perfekt nu i höst och vid lite finare tillfällen.
 

Hösten är här

 
Och så var det äntligen lov! Efter några intesniva veckor i skolan kan jag äntligen pusta ut och därför förhoppningsvis också uppdatera mer om jag har något att komma med. 
Första lovdagen spenderade jag med min mamma och moster i Stockholm. Vi hade en riktigt mysig shoppingdag och sedan innan vi åkte hem så åt vi en jättegod sen lunch på Jensen´s! Vad jag fick med mig hem visar jag i ett annat inlägg men jag kan allt säga att jag är mer än nöjd!
Kram.
 

Shopping

 
Detta är just nu påväg hem till mig och jag längtar så efter att få paketet! Jag hoppas på att mjukisarna och jeansen sitter fint och att jag kommer vara lika glad när de anländer. Lets just hope it won´t take too long!
 

Tjejkväll!



Efter en skolvecka full av plugg och stress så kopplade jag bort allt och firade Aja igårkväll. Vi käkade på resturang och skrattade och pratade som vanligt. Alltid lika kul med andra ord.
Idag började jag dagen med att plugga och jag har gjort det sedan dess. Nu ska jag äta lunch och sedan dra mig en kortis till stan för att glömma plugget för en stund och ikväll blir det plugg som gäller igen. 2 veckor kvar till lov så det är bara att kämpa på!

Today I don´t feel like doing anything

 
Idag är det torsdag och biologiprovet närmar sig. Usch, det är så mycket att plugga och jag vill helst bara stryka det från min lista av prov. Idag ska vi på museum med klassen vilket innebär en liten sovmorgon nu på morgonkvisten och inte heller någon historia. De enda riktiga lektionerna jag har idag är två labblektioner vilket jag tror blir chill och kul. Nu måste jag gå och välja kläder.
Kram!
 
 

New in!

 
Min mamma var på jobbresa under en del av förra veckan och bara för att hon är världens bästa så kom hon hem med massa nya VS saker till mig som jag suktat efter LÄNGE. Bland annat coconut passion body splashen och iPhone skalet, I am in love! Sedan fick jag också en kjol och en jättesöt tröja som man kan skymta på bilden. Jag visar en bättre bild på den vid ett annat tillfälle. 
Tack mamsi!
 

Jag skulle inte tack nej till att klä mig såhär

 
Fall
 
 

I miss the old and happy days

 
Måndagsångesten är idag är jobbigare än någon gång tidigare.Jag har massor med saker att plugga till men det känns som att det inte spelar någon roll hur mycket jag pluggar för det verkar inte fastna. Jag hoppas dock på att det bara är en inbillning! Det är strax dags att gå till skolan men eftersom jag var snabb idag så har jag lite tid vid datorn och TVn också. Det händer alltför sällan! Ha en fin dag i skolan, kram!
 

Några saker jag stört mig på den här veckan

 
- Det var en kille som knuffade min kompis på insparksfesten så att jag blev nockad och därmed tappade mobilen vars skärm gick i bitar. Som grädde på moset fick jag inte ens ett förlåt, tack för den! Ja, det kan ju inte bli så mycket sämre...
 
- Jag är grovt avundsjuk på min mamma som just nu befinner sig i varma Dubai. Jag vill också fly till värmen!
 
- Något jag aldrig förstått är varför vissa människor alltid är så himla otrevliga eller nervärderar alla runtomkring sig. 
 
-Jag HATAR när folk går som sniglar framför mig och dessutom blockar vägen. Man kan inte gå om dem och så reagerar de inte när man säger ursäkta. 
 
- Jag förstår inte varför vissa människor på gymmet känner att de måste verka bättre än vad de egentligen är. Varför lägger man på 30kg på en maskin efter man kört klart och ska gå därifrån?! Haha, man bli inte starkare av att lägga på vikt när man kört klart.
 
-Jag hatar alla regninga dagar, de förstör håret! Det kan få vara kallt, fine, men regn?! Ge mig hellre -5 och soliga dagar än det här.
 
Gud vilken positivt inlägg det blev! Jag är inte såhär negativ egentligen men just idag när höstdepressionen varit som värst var jag bara tvungen att få ur mig det. 

Veckan som gått



Jag har gjort bloggen större eftersom jag inte gillade den förra storleken, det var alldelles för litet! Därför kommer de tidigare inläggen att se jättekonstiga ut, men det får jag ta! Under den här veckan har jag hunnit med ganska mycket. På söndagen var det insparksfest och jag var därför ledig i måndags och då satt jag bara hemma och degade. Resten av veckan har jag gått i skolan, pluggat och tränat! Igår sprang jag milen för första gången någonsin med världen träningsvärk i benen. Jag kände när jag var klar att det kunde gå snabbare, men jag vågade inte riktigt ta i allt för mycket förens en halvtimme gått då jag aldrig sprungit längre än så. Men nu vet jag till nästa gång!
 
Utöver det så har hösten tagit över på riktigt, hejdå sommaren! Sedan kan jag inte låta bli att sakna mina vänner som jag var med varje dag förut. Det känns jättetomt och ibland vill jag spola tillbaka tiden till då det alltid var vi. Tyvärr var inte Tove och Moa med på bild, men jag saknar alla som sjutton! Det positiva när det gäller kompisar är att jag träffar Alexandra mer än förr och att jag fått nya kompisar i skolan. Dock kan jag inte sluta sakna det gamla och säkra ibland.

RSS 2.0