En del av sommarens shopping

En Jättesöt odd molly kofta med volang nertill och snörning framtill. Im in love!
 
Nike Free run 5.0 Såå bekväma!
 
En ny höstjacka och en söt kabelstickad kofta med volang nertill. Båda två är från Ralph Lauren.
 
Sedan köpte jag även en jättefin scarf från Zara när jag var i Kroatien.
 
 
 
 
 

Life goes on

Foto:jag
 
Då var det torsdag igen, det betyder att det snart är helg! Snacka om att veckorna bara flyger, men det är såklart väldigt skönt. Gårdagen blev som tur är inte lika lång som väntat, fick sluta strax innan sex istället. Men nästa tisdag, då är det 19 som gäller. 
 
Idag är det torsdag och det är mycket som ska göras. Jag har tre rätt så långa lektioner och en lång lunch som jag ska passa på att göra klart en läxa på. Efter skolan ska jag iväg på ett möte då jag ska vara tränare för små simmare denhär terminen. Därefter blir det antagligen lite plugg om jag har något kvar och sedan myskväll.
 

Träningsinspo

 
workout outfit
 
 

En lång tisdag och sedan en ännu längre onsdag

Foto:jag
 
Då var det dags för ännu en skoldag. Gårdagen var väldigt jobbig, många lektioner och mycket att ta in. Slutade dessutom sent så när jag kom hem var jag helt slut. Jag taggade iallafall till och drog iväg till gymmet med Sara och Moa där jag spenderade resten av kvällen. Det blev ett riktigt bra benpass, och jag kan säga att det känns idag. Såå skönt!
Idag väntar ännu en lång dag i skolan, jag slutar runt 19(!) då jag har hemspråk efter min vanliga undervisning. Jag kommer antagligen dö av hunger och utmattning någonstans vid 18, men det får jag ta antar jag. 
 

En riktigt snygg höstoutfit

 
fall outfit
 
fall outfit by aminaamme featuring an embellished jacket

Summer paradise

Foto:Jag
 
Då har andra veckan på gymnasiet påbörjats. Det var faktiskt en helt okej dag, inte alltför dryg. Det fina vädret gjorde ju dagen mycket lättare att ta sig igenom. Efter skolan tog jag det lugnt eftersom jag var helt död i kroppen och sedan tog jag tag i några läxor. Det har med andra ord varit en ganska chill dag.
Sitter förövrigt just nu och försöker klura ut vad jag ska ha på mig imorgon på skolfotot. Den eviga frågan! Det kommer antagligen sluta i klädpanik imorgonbitti. Men det får jag väl ta... Wish me luck ;)
 

Söndag

Foto:Jag
 
Idag har det varit en underbar solig dag. Jag började dagen med lite plugg och sedan for jag iväg till andra sidan stan där Alexandra snällt väntade. Vi jobbade tillsammans i några timmar och sedan begav jag mig hem vrålhungrig. Efter lunchen satte jag mig en stund i solen och njöt av värmen, gud vad jag älskar solen! Avrundade eftermiddagen med lite matte och nu sitter jag här i soffan nyduschad och glad över allt jag hunnit med att göra idag. Jag har med andra ord tagit vara på den sista helgdagen maximalt!

Inspiration

 
What I would like my room to look like
 
What I would like my room to look like by aminaamme featuring a cushion
 
Om jag skulle få göra om mitt rum nu skulle jag vilja ha det i denhär stilen. Vita väggar, svarta möbler och svartvita detaljer. Jag älskar svart och vitt och det är dessutom jättelätt att utgå ifrån och dessutom ser det stilrent ut. Jag gillar mitt rum nu, men jag ångar att jag valde lila väggar. Det är nämligen jättesvårt att byta små detaljer i rummet då jag måste utgå utifrån lila och inte vitt eller svart.

Äntligen helg!

Foto:Jag
 
Nu äntligen kan man hämta andan efter en väldigt omtumlande och konstig vecka. Fem skoldagar är avklarade och det är bara tre år kvar och sedan tar jag studenten. Det är helt sjukt hur snabbt tiden går, det känns som om det var igår jag började i sjuan. Men det var TRE år sedan. Om de kommande åren går minst lika snabbt så kommer dethär att gå galant.
 
Igår var det fredag, vilket betyder låång dag i skolan. Lite halvdrygt faktiskt, men lektionerna är intressanta så det rullar på. Direkt efter skolan mötte jag upp Alexandra vid ica maxi där vi jobbade en stund. Det var faktiskt en riktigt trevlig stund med många härliga skratt. Efter jobbet drog jag till min mormor som fyllde år igår och fikade, en riktigt mysig kväll!

Dagens outfit

Kofta-Miss june
T-shirt- H&M
Jeans-Zara
Skor-Spanien
Armband-Thomas Sabo


Fredag 23/8

Foto:Jag
 
Då var det fredag och snart är det äntligen dags för helg. Men innan dess måste jag ta mig igenom den den längsta skoldagen hittills. Efter skolan blir det antingen jobb eller så drar jag hem och slappar och fixar lite i mitt rum. Jag får helt enkelt se hur det blir med det. 
Annars har skolveckan varit helt okej. Allt är nytt och därmed lite jobbig men det flyter på. Jag har gjort min första läxa på gymnasiet och även börjat ha många nya ämnen. Riktigt kul!
 

How to match bootcut jeans

 
t shirt
 
t shirt by aminaamme featuring unisex shoes

Torsdag

Foto:Jag
 
Näst sista skoldagen denhär veckan. Jag har endast två lektioner idag så jag slutar redan vid 11.20 vilket är riktigt skönt. Skolan har förövrigt rullat igång, jag har gjort min första läxa på gymnasiet och pustade ut över att den inte var svår. Jag verkar ha koll på läget trots allt! 
 
 

Sanningar om mig

 
 
 
 
Jag är extremt rädd för getingar. Främst för att hela mitt ben svullnade upp sist jag blev stungen.
 
Jag tycker att det är väldigt skönt att vara ensam hemma eftersom det i stort sett alltid är någon hemma hos mig.
 
Något jag verkligen inte skulle tacka nej till är att flytta. Vill så gärna ha ett större rum och byta omgivning.
 
Jag tycker att ceasersallad är så otroligt gott. Väljer det framför all skräpmat!
 
Jag är inte så social av mig i nya sällskap. Det tar mig ett tag innan jag vågar släppa in nya människor jag inte känner.
 
Jag har besökt 5 länder under de senaste 7 månaderna.
 
Jag går alltid upp mycket tidigt på vardagar för att hinna titta lite på "Vakna med NRJ".
 
När jag svara i min mobil säger jag alltid "Hallå" men när jag svarar i hemtelefonen säger jag alltid "Amina".
 
Jag tycker att det är väldigt jobbigt att inte längre gå i samma klass som några av mina bästa vänner.
 
Förut hatade jag att byta om till "myskläder" efter skolan, men nu är det första jag gör när jag kommer hem.

Slapp men snygg outfit

 
comfy
 
comfy by aminaamme featuring pink tops

Split

Foto:Jag
 
På bilden syns staden Split i Kroatien. Vi var där i några timmar i somras innan vi åkte vidare med båt till en ö mittemot där vi tillbringade några dagar i solen. Det var riktigt härligt, havet var lagom varmt, vattnet var klarblått och jag njöt av att ha sommarlov!
 

Ännu en dag är över

Foto:Jag
 
Då är även andra dagen på gymnasiet avklarad. Helt galet faktiskt! Allt känns så nytt och konstigt, som om jag snart ska gå tillbaka till min gamla skola och klass. Men snart lär man väl känna sig mer som "hemma", iallafall när det vanliga schemat börjar rulla. 
 
Efter skolan låg jag lite i solen och sedan promenerade jag med mamma till gränby där jag införskaffade mig lite nödvändiga saker till skolan.
 

Instagram snapshots

  
(rad1) 1. Vår packning efter en 7 veckors vistelse utomlands. 2. Jag och min söta kusin. 3. Jag övningskörde en del under sommar, riktigt roligt!
(rad2) 1. Min brorsa och vår släkting bestämde sig för att paddla i det klarblåa havet en dag. 2. Min fina vän Sara en sommarkväll. 3. Ruskigt goda frozen yoghurtar!
(rad3) 1. Marbellakusten från flygplanet. 2. Hundkex utanför min altan. 3. Det är alltid lika magiskt att kunna begrava fötterna i varm sand på stranden, bilden är tagen i Spanien.

 


 

Saknaden efter värme och bad är stor

Foto:Jag
 
Det är inte förens nu, såhär två, tre dagar efter ankomst jag verkligen känner en stor saknad av havet, solen och värmen. Hittills har det mest varit skönt att vara hemma, äntligen har jag fått träffa nästan alla kära kompisar, och dessutom fått sova i min egen säng efter två månader. Men ändå kan jag inte låta bli att önska att jag kunde åka på ännu en solresa, senare i september när hösten satt sina spår. Det skulle minst sagt vara pricken över i:et.

Första dagen på gymnasiet

Foto:Jag
 
Då var första dagen på gymnasiet avklarad. Jag kan ju säga att det inte alls var som jag förväntat mig, jag blev lite besviken om jag ska vara ärlig. Det var mest mentorerna som pladdrade så man fick ingen chans att lära känna någon. Men jag antar att det antagligen kommer imorgon. Jag är nämligen i stort behov av vänner i klassen då jag inte känner någon. Ja, det kan helt enkelt bara bli bättre.

Första inlägget

 
Jag har tidigare bloggat på en annan blogg men nu bestämt mig för att börja om p.g.a. olika anledningar. Jag är en glad 16-årig tjej som imorgon ska börja på gymnasiet. Här på bloggen kommer jag skriva om min vardag, kläder, foto och annat skoj! 

RSS 2.0