Söndag

central park, New York City
 
Idag är det sista helgdagen, vilket som vanligt resulterar i grov söndagsångest. Men för att göra livet lättare för mig själv och dessutom dämpa ångesten så har jag betat av en hel del plugg ifrån listan och dessutom tränat. Jag körde armar och mage idag, jag bokstavligt talat dödade min mage som led och fortfarande lider av grov träningsvärk från gårdagens pass. Men det är nice, det var länge sedan jag hade träningsvärk. Så något bra har jag iallafall lyckats göra idag!
 

Träningstips

 
Idag består en stor del av min fritid utav träning. Därför tänkte jag dela med mig av några tips som jag tror kan hjälpa många att bli mer motiverade till att nå sina mål. 
 
-Träning ska vara kul! Så träna först och främst för att du vill och för att du tycker att det är roligt. Om du tycker att det är ett helvete att ta sig till träningen, då håller du på med fel träningsform. Prova på nya saker, om du har gymkort kan du gå på pass du aldrig gått på, utmana dig själv med nya träningsformer helt enkelt.
 
-Att träna med en kompis brukar ofta göra passet mycket roligare. Hitta en kompis som ligger på ungefär samma nivå och har samma ambitioner som dig och träna tillsammans. Du kan alltid träna med dem som inte är på samma nivå som dig, men det är roligare när man kan pusha varandra och inte behöva känna sig underlägsen.
 
-Om du tränar på gym kan det vara en bra idé att bryta av med något/några konditionspass i veckan. Det blir mer varierad träning och det är svårare att tröttna. 
 
-Ha alltid bra musik som är peppande i öronen. Det kan avgöra hur bra du presterar, om du lyssnar på för lugn musik kan det få dig omotiverad.
 
-Om du tycker att det är svårt att ta dig till träningen är det bra att ha det "bokat" i ditt schema. Alternativt bestämma med en kompis att träna, då kommer du bli tvungen att gå till träningen även om du hellre suttit hemma framför en film med godis. Men glöm inte, man ångrar aldrig ett träningspass man slutfört!
 
-Träning ska som sagt vara roligt. Vill man se resultat av träningen är det viktigt att tänka på vad man äter. Man kan inte proppa i sig godis, skräpmat och halvfabrikat och sedan förvänta sig att få resultat. Jag menar inte att man ska gå på diet, jag menar att man ska laga sin mat själv och se till att man får i sig det man behöver.
 
-Träning blir vad man gör det till! Om du går in i träningen med en dålig attytid kommer du tycka att det är tråkigt och tröttna snabbt. Tänk positivit och se till att göra varje träningspass roligt och motiverande!
 
-Sätt upp mål! Hur tungt vill du kunna lyfta, hur snabbt vill du kunna springa eller hur bra kondition vill du få osv. Att ha mål gör dig motiverad. Men som alla säger, sätt inte upp orimliga mål för när du inser att det kommer ta väldigt lång tid att nå dem kommer du känna dit omotiverad. Sätt hellre upp fler delmål för du kommer känna dig lycklig när du inser att du nått delmål efter delmål och är på god väg mot ditt stora huvudmål!
 
 

Fuck Cancer!

 
Om det är något jag tycker att alla som har möjlighet ska göra så är det att beställa ett armband från ungcancershop.se! Armbandet kostar hundra kronor och pengarna går oavkortat till välgörenhet. Om man inte är sugen på ett armband finns det även andra produkter, som exempelvis tygkassar.
 
 

2014

 
Då har snart första dagen på det nya året passerat. Idag har jag gjort allting förutom nytta eftersom energin inte funnits där. Att sova fem timmar är inget att rekommendera, jag orkar inte ens lyfta ett finger idag. Nyårsaftonskvällen och natten spenderades hos fina Tove med Alexandra, Aja och Sara. Vi hade det riktigt roligt som vanligt! Trots att 2014 inte började så aktivt som jag hade velat så ska jag ta tag i livet imorgon när jag vaknar. Tills dess ska jag bara softa.
 

RSS 2.0