Just hold on, it will be over soon

 
Då var det dags att starta ännu en vecka med en mardrömsmåndag. Huvudvärk=noll koncentration och dessutom glömde jag mina skåpsnycklar hemma. Som tur är var vår svenska inställd vilket innebar att jag inte missade redovisningen och resten av böckerna hade jag i väskan. Skolan rullar på, jag har väldigt mycket plugg och längtar som sjutton till den dagen då jag skrivit mitt fysikprov, fy fan vad skönt det kommer att vara!
 

5 november

 
Regniga dagar som denna är det svårt att inte längta tillbaka till den varma och härliga sommaren. Jag saknar att inte kunna gå till stranden, bada och bara njuta av värmen. Nu är det ett helt år kvar dit och jag hoppas innerligt att tiden går fort.

Bekännelser

 
-När jag äter äggmackor till frukost äter jag alltid två mackor. Kanske inte konstigt alls, men grejen är den att jag fördelar ägget så att alla äggskivor med äggula är på en macka och de skivor med bara vita på den andra mackan. Sedan äter jag alltid upp mackan med äggvitorna först eftersom jag tycker att den andra mackan är godare.
 
-Jag älskar vaniljyoghurt och äter det till allt möjligt, det är inte så bra så jag ska försöka ändra på det.
 
-När jag har tränat på kvällen efter att jag ätit middag äter jag smoothie och dricker en kopp té när jag kommer hem.
 
-Jag kan inte gå till skolan om jag inte är nöjd med vad jag på mig och om det slutar med att jag måste så är jag obekväm HELA dagen.
 
-Det första jag gör när jag kommer hem efter skolan är att jag byter om till mjukisbyxor. Det roliga i det är att när jag var liten var det bland det värsta jag visste. Jag HATADE att byta om efter skolan.
 
-Just nu vill jag bara åka utomlands, helst USA eller Londin och glömma vardagen i några dagar. Dröm vidare!
 
-Jag har fattat tycke för bootcut jeans på sistone. För ett år sedan hatade jag dem, snacka om att byta åsikt!
 
-Det tråkigaste jag vet att göra på gymmet är att träna armar, inte roligt alls! Däremot älskar jag att gå på spinning och träna ben.
 
-Jag älskar kläder och min dröm är att en dag kunna ha en riktigt fin, stor och välfylld walk-in-closet.
 
-Jag är en ganska blyg person och det tar mig alltid ett litet tag att verkligen släppa in en person jag inte känt tidigare. Jag tror att det är lätt att tro att jag är nonchalant och inte vill prata med någon, men så är det inte.
 
-Den här terminen slutade jag att simma efter att ha simmat väldigt länge och framför allt väldigt intensivt det senaste två åren. Jag har inte satt min fot i simhallen sedan juni (jag har mina anledningar) och inte simtränat sedan dess, och det konstigaste är att jag inte saknar det. Jag var rädd att det skulle kännas som ett hål utan simningen. Istället har jag för en gångs skulle fritid och har mer tid än någonsin att umgås med vänner eftersom vi bl.a. tränar tillsammans.
 

Söndagsångest på en lördag

 
Att ha lov är väldigt skönt men också förvirrande. Jag har ingen aning om vilken dag det är känns det som, däremot säger min hjärna mig att det är söndag idag. Det resulterar i grov söndagsångest trots att det bara är lördag. Jag ska nu iallafall försöka träna bort den jobbiga känslan i kroppen med ett svettigt spinningpass nu på morgonen. Efter det blir det lite plugg och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. 

För exakt ett år sedan..

 
... befann jag mig på Gotland. Jag gick i nian och hade en liten svacka i livet. Allt kändes jobbigare än idag men jag tog mig snabbt ur det. Jag klagade över alla prov och läxor jag hade trots att det var mycket lättare än vad det är idag. Jag flummade väldigt mycket med Alexandra under lovet men vi fick också en hel del nödvändiga saker gjorda. Det var sjukt kallt ute och jag använde redan min vinterjacka konstigt nog. Det känns som om det var igår, men det var ett helt år sedan. Tiden går sjukt fort!
 

Stockholm!

 
Igår besökte jag Stockholm för tredje gången dethär lovet. Jag var där med Tove och Lina och vi strosade runt i affärerna och åt sedan lunch på Jensen´s. Det var riktigt gott! Om ni äter där måste ni äta lunchbiffen eller BBQ hambugaren. Innan vi drog oss tillbaka mot Uppsala så köpte vi den obligatoriska yoghurtglassen och som vanligt blev jag inte besviken, väljer yoghurtglass framför vanlig alla dagar i veckan! Jag avslutade senare dagen med ett ben och magpass på gymmet med Bemnet. 
 
 

RSS 2.0