Att utvecklas

 
Om några dagar har jag klarat av en sjättedel av min gymnasietid. Fy, vad tiden går fort. Det är i vissa lägen skönt, men att bara se tiden rinna ifrån mig är väldigt jobbigt i vissa lägen. 24 timmar om dygnet räcker inte alltid till när livet rullar på i maxfart.
Efter fyra månader på gymnasiet kan jag inte låta bli att titta tillbaka och förundras över hur mycket jag utvecklats! Jag har gått och blivit mer självsäker och dessutom har jag klarat utmaningen som i början av terminen kändes helt omöjlig. Jag har bevisat för mig själv att jag visst klarar av att ha all undervisning på engelska och framför allt att jag klarar det mesta, bara viljan finns där. Det värsta är att det gör så ont att alla runtomkring mig inte upplevt detta! Därför är jag så otroligt tacksam över att min klass är bättre än i högstadiet och framför allt att jag omges av mer positiv energi än förut. Allt som för några månader sedan kändes så främmande och jobbigt är nu hur naturligt som helst. Det jag kommit fram till är att allt helt enkelt blir vad man själv gör det till. Jag har försökt vara så öppen som jag bara kunnat, och det har lönat sig för jag har det kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig:
Hej! Jag heter Amina och jag är 13 år gammal. Jag går på simning tre gånger i veckan vilket kommer upp på bloggen ibland. Annars så spenderar jag mycket av min fritid med vänner och på bloggen. Under det senaste året har jag faktiskt fått två nya intressen nämligen att fota och göra egna smycken vilket jag tycker är jättekul! Min blogg är en blandning av allt detta. Hoppas du gillar´t!




RSS 2.0